Projecte DIGA'M
Us expliquem el nostre projecte que hem portat a terme durant aquest curs escolar.
Com ja sabeu aquest curs hem iniciat un nou projecte anomenat “DIGA’M” dirigit a tots els nens i nenes que necessiten potenciar les habilitats lingüístiques, l'estimulació del llenguatge i la comunicació, tant expressiva com comprensiva. Es duu a terme des de la perspectiva de la logopèdia, ja que la logopèdia és la professió que s'encarrega de realitzar l'avaluació, el diagnòstic i el tractament de qualsevol alteració en les àrees de la comunicació, el llenguatge, la parla, la veu i les funcions orofacials no verbals (deglució, masticació, succió, etc.).
Un dels nostres objectius primordials, és establir o restablir la comunicació lingüística no desenvolupada, alterada o interrompuda en nens i nenes d'1 a 2 anys. L'estimulació primerenca és essencial, ja que segons nombrosos estudis científics, els primers anys de vida són el millor moment perquè les neurones siguin activades o estimulades, la qual cosa anomenem plasticitat cerebral.
LLENGUATGE ORAL EN L'ETAPA INFANTIL
El llenguatge oral és la capacitat de comunicar-se verbal i lingüísticament a través de la conversa i s'aprèn des d'una edat primerenca. Per aquesta raó, l'estimulació oral és crucial per a l'aprenentatge i desenvolupament dels nens. Tanmateix, un no ha d'obsessionar-se amb el fet que això succeeix després d'una certa edat: és un procés gradual que comença amb el balboteig i es desenvolupa de manera diferent segons el nen. És important parar esment als signes que poden indicar qualsevol tipus de trastorn de la parla, de la veu o del llenguatge. S'ha d'acompanyar i estimular al petit, respectant sempre els seus propis temps.
ORGANITZACIÓ DE LES SESSIONS
Per a dur a terme les sessions, comptem amb material específic i individualitzat a les necessitats de cada nen/a.
D'altra banda, les sessions segueixen el mateix model de planificació, ja que els primers 3 minuts ens donem la benvinguda amb una cançó, ajudant-nos del moviment corporal. La segona part de la sessió i la que més pes té, és el treball mitjançant el joc, un exemple de diferents jocs o materials que s'utilitzen, són:
- - Puzles
- - Contes
- - Ninots
- - Joc simbòlic
- - Cartes amb imatges il·lustrades (animals, parts del cos…)
- - Làmines il·lustratives, amb la representació d'accions (nens jugant al parc, animals en la selva, imatge de la ciutat amb gent i transports…)
- - Material sensorial
- - Finalment, l'ús d'aplicacions educatives per a la Tauleta
Amb aquests materials aconseguim treballar activitats d'expressió oral, com per exemple:
- - Activitats d'imitació: repetir sons d'animals, cançons…
- - Jocs que intervingui la parla: cartes, làmines il·lustratives, contes, joc simbòlic, ninots…
- - Tasques de discriminació auditiva: es treballa mitjançant aplicacions educatives amb la Tauleta.
Sense deixar de costat jocs com ell: veig-veig, amb els colors o per grups semàntics(parts del cos, animals…) i la importància de contar contes.
Com ja hem vist, l'estimulació del llenguatge en l'etapa infantil és fonamental, però tenint en compte que s'ha d'acompanyar i estimular al petit, respectant sempre els seus propis temps.
Si necessiteu més informació del projecte o bé qualsevol altre dubte, podeu posar-vos en contacte a través del nostre número de telèfon o de la nostra correu electrònic.
Compartir
Demana la teva cita
Posem a la vostra disposició assessorament psicològic puntual per via telefònica, presencial o online. Pots omplir el següent formulari, el qual és totalment confidencial i serà dirigit a un professional del nostre equip.
C/ Vila i Vilà, 31-33, 08004 - Barcelona Ubicació i horaris